Ez van akkor, ha bejárós vagy. Megesik, hogy sokszor teljesen feleslegesen vonszolod be magad az egyetemre, mert a fogadóóra, mint olyan nem mérvadó. Minden tanár akkor van bent, amikor szeretne. Általában akkor, amikor éppen senki sem keresi őket. Nem egy általános vállalkozás jegyet beíratni.

Az Általános Vállalkozási Főiskolára jártam néhány évvel ezelőtt. Akkoriban még a régi papír alapú indexek működtek, elektronikusról szó sem volt (lehet most is így van még, nem tudom). A fiatalabbak kedvéért elmondom, hogy ez miért volt hátrány. Minden egyes jegyet külön be kellett íratni a tanárral. Nálam ez kicsit körülményes procedúrának számított, mert vidékről jártam be. Nagyjából egy óra volt az út. Azért ezt a megoldást választottam, mert anyagilag ez volt a legkifizetődőbb. Albérletre a gatyám ráment volna. Vagy a szüleimé.

Akkoriban volt ott egy rendkívül „szimpatikus” tanár, aki szeretett abból poént kreálni, hogy a fogadóóra idejében máshol császkált. Mindenki tudta, hogy ő az, akire nem vonatkoznak az időpontok. Tulajdonképpen az volt a legjobb megoldás, ha kiültél az irodája elé reggel, és estig ott maradtál. Az egyik félév során (csak abban tanított szerencsére), ötször mentem be feleslegesen Budapestre, nem találtam az irodájában. Ebből négy alkalommal, alkalmanként körülbelül 3 órát vártam rá. Mindenki azt mondta, hogy bármikor megérkezhet. Jött egy frászt. Nagy nehezen a hatodik alkalommal elcsíptem. Gondoltam végre megoldódik a gond, beírja a jegyet és viszon’látás. Végül így is történt, de nem olyan egyszerűen azért. Megpróbált lerázni, hogy ő most nem ér rá, és különb sincsen nála az iroda kulcsa, hogy ő megnézze tényleg az a jegy jár-e nekem, mint amit én állítok. Nagyon-nagyon mérges lettem, és megmondtam neki, hogy addig nem megyek sehova, amíg nem hozza a kulcsot és nem írja be az osztályzatomat. Két perces monológba kezdtem, hogy nekem ez nem úgy megy, hogy fogom magam, felveszem a papucsomat és leugrom a körtérről. Nekem egy ilyen menet legalább 2 óra, ha nem késnek a vonatok. Jó arc volt végül, bocsánatot kért és egyből útnak indult megkeresni a kulcsot. Megkaptam a jegyemet és az aláírást.

Summa summarum, ha diák vagy és problémád van, szólj bátran a tanárnak. Ha empatikus, akkor megérti és gyorsan kitalál valami megoldást. Bár ettől függetlenül azért jó lenne betartani a fogadóóra időpontjait!

A bejegyzés trackback címe:

https://tanulmanyiosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr814662827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ueszti 2012.07.17. 21:02:48

Én most végeztem és nagyon nagyon örültem, mikor kiderült hogy csak elektronikus index van. Iszonyat nagy macerát okozott régebben nem egy ismerősömnek a régi jegybeírás módszer. Hál istennek ahogy én tapasztaltam a Duf-on, elég segítőkészek az emberek, ha nem lehet elérni egy-egy tanárt. Simán felhívták őket nekem a titkárságról a mobilján és eléggé rugalmasak voltak a tanárok is. Mondtak gyorsan egy időpontot, hogy mikor lesznek bent 100%-ra és ennyi. Nem tudom más sulikban ez hogy megy... írjon más is véleményt :)
süti beállítások módosítása