Szerkesztőként örömmel fogadtam a következő levelet. Egy olyan, a hadak útját is megjárt műszaki hallgató keresett meg, aki baráti kapcsolatot ápol egy tanulmányi előadóval. Hosszú órák beszélgetése után arra jutottak, hogy bizony nem minden az, aminek látszik. Különösen nem a felsőoktatás információ-kavalkádja.

Úgy gondoltam, hogy esetem többet kíván, mintsem, hogy egyszerű kommentként osszam meg veletek.

Hosszú időt töltöttem a felsőoktatásban. Két év FSz, két év BSc valamint folyamatban van a mesterképzésem is, azaz van tapasztalatom az egyetemi ügyintézés terén. A kezdetekben én is rühelltem a TO-t, ha lehetett kerültem. A legutolsó hely volt, ahova információért mentem – inkább megoldottam másképpen. Azonban rájöttem arra, hogy a tanulmányisok többsége nem jókedvből „lusta”. Vagy hirtelen nem is tudom, milyen jelzővel lenne helyes illetni őket. Alig fizetésért én sem szívesen gürizem.

Történetem azt hiszem most válik érdekessé. Beszélgettem néhány órát egy idősebb tanulmányi előadóval. Nem az én iskolámban dolgozik, máshonnan ismerjük egymást. Elmondta, hogy mi az alapvető probléma. Öt különböző helyről, öt különböző információt kapnak egy problémát illetően. Gyakorlatilag nekik kell kibogarászni, hogy melyik is a helyes irányelv. Egy eset a sok közül. Volt úgy, hogy több diák azért csúszott egy félévet, mert a dékán(!) azt mondta nekik, hogy a szakjukhoz kötelező teljesíteniük az XY nevű órát. Megerősítésért a TO-hoz fordultak, csakhogy a TO is a dékántól érdeklődött. Gondolom kitaláljátok: ugyan az a dékán, két nap múlva már mást mondott. A diákok nem vették fel az órát, buktak is egy félévet. Tehát aki nem elég alapos, az bizony eltűnhet az egyetem téridő-kontinuumában.

Ebből kiindulva jutottunk arra a több órás beszélgetésünk során, hogy bizony nagyon nagy szükség (lenne) olyan szakemberekre, akik értik az intézményi kommunikációt. Műszaki területen tanultam/tanulok, sokak szerint elvből meg kellene vetnem a kommunikáció szakot. De nem teszem. Igenis szorgalmazom a minél színvonalasabb kommunikáció képzést, bízva abban, hogy a kikerülő szakemberek a helyes mederbe terelik a szétfolyó információkat.

Abból kiindulva, hogy ma már nincs olyan valamire való vállalkozás, ahol ne lenne legalább egy kommunikátor, nem hiszem, hogy elképzelésem hülyeség lenne.

            Mindenki maradjon a kaptafánál. Mert aki mindenhez ért, arról végül kiderül, hogy nem ért semmihez.

A bejegyzés trackback címe:

https://tanulmanyiosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr944657768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yves 2012.07.15. 20:43:17

Tantervi háló meg minek van? :)

ueszti 2012.07.16. 09:16:04

Első kézből tapasztaltam, hogy a tantervi háló se minden. Mikor mi elsősök voltunk, akkor változtatták meg a szakunk hálóját és csomó minden másképp volt az utánunk jövő elsősöknek. Szó szerint hetekbe telt, mire végre megkaptuk a 20. helyről azt az infót, hogy ránk nem az új tanterv vonatkozik, hanem az amikor beiratkoztunk. Senki nem tudott semmit. Mindenki mást mondott. Mi pedig nem akartunk plusz félévet végezni, valaki hibája miatt...

yves 2012.07.17. 21:21:09

@ueszti: Főszabály szerint módosított hálóterv csak felmenő rendszerben lép(het) életbe.

Amikor beiratkoztál elsősként, akkor mittomén, gépészmérnöknek akartál tanulni, nehogy már addig módosítgassák menet közben, hogy államvizsgára cukrász legyél. :)

ueszti 2012.07.17. 21:27:55

@yves: hát igen, benne kéne lenni a suli szabályzatában vagy mittomén hol, hogy azt a hálótervet viszi az ember tovább, amit elkezdett elsőben. Csakhogy a mi sulinkban ilyen sehol nem volt és a rektor is mást mondott, a TO-s mást mondott, a rektor helyettes mást mondott és sorolhatnám... Szóval mindenki másképp tudta. Na meg a neptunban is másképp volt minden. Úgy elég nehéz lett volna tárgyakat felvenni, mikor azt se tudtuk az kell-e nekünk vagy sem. Olyan módosítások voltak, hogy egy tárgyat az utánunk lévőknek előfeltételessé tettek, nekünk pedig még nem volt az. Szóval nem igazán akartunk csúszni félévet. De ez csak egy példa volt a sok közül...

yves 2012.07.17. 21:32:39

@ueszti: Ez elég szomorú. Nem az a tény, hogy változnak a dolgok, hanem hogy nincs, aki stabilan tudja, éppen mi van. Ha esetleg megkeresnek diplomás pályakövetés keretében, akkor ezt mindenképpen jelezd vissza nekik, legalább az utókornak legyen jó.
süti beállítások módosítása